Nieuws2018-04-11T14:48:17+02:00

Tips en weetjes

Vaccineren: ook honden moeten eraan geloven

Vaccineren was waarschijnlijk nog nooit zo’n hot topic. Niet alleen baasjes, ook hun trouwe viervoeters, moeten geregeld preventief een prikje krijgen. Geen coronavaccin, neen. Zij krijgen injecties toegediend die ervoor zorgen dat hun lichaam antistoffen aanmaakt tegen een aantal besmettelijke ziekten die vaak bij honden voorkomen. Een inenting kan eigenlijk beschouwd worden als een soort verzekering tegen ernstige ziekten.

Is het een fabeltje dat katten geen smaak hebben?

Er wordt nogal eens beweerd dat katten geen smaakzin zouden hebben en enkel en alleen eten met hun reukzin, maar klopt dat ook? Kort door de bocht kunnen we dit fabeltje ontkrachten want een kat heeft wel degelijk smaakpapillen. Toch zit er in deze bewering een heel klein beetje waarheid. De reukzin van katten is fenomenaal goed ontwikkeld terwijl hun smaakzin dit helemaal niet is. Daardoor kan een kat als het ware haar eten ‘proeven’ op basis van de geur van dat eten.

Wil je een hond uit het buitenland adopteren? Lees dan eerst onze tips!

Het ziet er vaak sprookjesachtiger uit dan dat het in werkelijkheid is. Een verwaarloosde hond uit het buitenland die door een warm gezin geadopteerd wordt. Mensen zien hier vaak enkel de mooie kant van het verhaal, maar weet dat als je beslist om een hond uit het buitenland te adopteren, je er ook de minder mooie kant, de spanningen en het geduld moet bijnemen. Loop je te twijfelen voor een buitenlandse adoptie? Lees dan zeker eerst eens onze tips, zodat je goed weet waaraan je begint.

Wordt beste vrienden met je konijn!

Veel baasjes die thuis een konijn hebben lopen, zijn dol op hun zachte huisgenoot. Toch horen we af en toe eens dat baasjes graag hun konijn wat beter willen leren kennen en meer uit hun contact willen halen. Het goede nieuws is dat dat perfect mogelijk is. Konijnen zijn namelijk intelligente, leuke, speelse en zachtaardige dieren. Door je konijn beter te leren kennen en begrijpen, kunnen veel problemen vermeden worden en kan er een leuker contact tussen jou en je huisdier ontstaan.

Go to Top