Nieuws2018-04-11T14:48:17+02:00

Tips en weetjes

Tips voor als je hond bang is van andere honden

Angst voor andere honden komt in verschillende fases bij je hond. Blijft dit aanhouden bij je hond of is hij al lang volwassen, dan is er waarschijnlijk een andere oorzaak van zijn angstig gedrag. Ervaring Het is heel belangrijk dat een puppy tussen de leeftijd van 3 en 12 weken contact heeft met andere honden. Zo leert hij omgaan met andere honden en zorgt dit later voor minder problemen.

Kunnen honden ook koorts krijgen?

Het antwoord is, ja. Honden kunnen, net zoals mensen, ook koorts krijgen. Maar hoe weet je nu of je hond koorts heeft? De normale lichaamstemperatuur van een hond ligt iets hoger dan bij mensen. Dat kan zelfs 39,5°C zijn bij pups. Een verhoogde lichaamstemperatuur betekent bij een hond niet altijd meteen koorts. Dit kan bijvoorbeeld ook stijgen bij stress, inspanningen, hormonen, een hoge omgevingstemperatuur, enz. Het is dus heel belangrijk om een onderscheid te kunnen maken tussen gewone verhoogde lichaamstemperatuur en effectief koorts bij je hond.

Tips om je huisdier fit en gezond te houden

Je wil je geliefde huisdier graag zo lang mogelijk bij je houden. Hou je huisdier dus zo lang mogelijk fit en gezond. Dit doe je zo: Gezonde voeding en een gezond gewicht Heeft je hond of kat overgewicht? Dan loopt hij sneller risico op gezondheidsproblemen zoals suikerziekte, hart- en vaatproblemen, problemen van het skelet en het bewegingsapparaat, huidproblemen en maag-darmproblemen. Laat dit nakijken bij je dierenarts en kijk samen welke dieetvoeding eventueel kan gegeven worden.

Titel

Go to Top